Fons Trompenaars
Fons Trompenaars vyštudoval ekonómiu na Free University v Amsterdame a neskôr získal titul Ph.D. na Wharton School, University Pennsylvania, s dizertačnou témou o rozdieloch v organizačných štruktúrach v rozličných kultúrach. Sám zažil kultúrne rozdiely priamo doma - tam kde vyrastal, hovoril zároveň francúzsky a holandsky, a neskôr tiež v práci pre firmu Shell, pre ktorú pracoval v deviatich krajinách.

Fons pracoval pre Shell od roku 1981 v personálnej divízii v Rotterdame. Od roku 1985 pracoval v divízii pracovného trhu a manažmentu vo výskumných laboratóriách Shell-u v Amsterdame. V roku 1989 založil Centrum pre Medzinárodné obchodné podnikanie, konzultačnú a tréningovú organizáciu pre medzinárodný manažment, ktorá sa od roku 1998 volá Trompenaars Hampden-Turner.
Fons Trompenaars pracoval ako konzultant pre Shell, BP, ICI, Philips, Heineken, TRW, Mars, Motorola, General Motors, Nike, Cable and Wireless, CSM a Merrill Lynch.
Fons napísal knihu Riding the Waves of Culture, Understanding Cultural Diversity in Business. Predalo sa jej viac ako 120 000 kópií a bola preložená do francúzštiny, nemčiny, holandštiny, kórejčiny, dánštiny, turečtiny, čínštiny, maďarčiny a portugalštiny. Je spoluautorom knihy Seven Cultures of Capitalism, Building Cross-Cultural Competence a 21 Leaders for the 21st Century spolu s Charles Hampden-Turnerom. Naposledy publikoval v Riding the Whirlwind, nový dynamický pohľad na kreativitu a inováciu.
V roku 1991 bol Fons ocenený cenou International Professional Practice Area Research od American Society for Training and Development (ASTD). Popredný ekonomický magazín ho vyhlásil ako jedného z piatich najlepších konzultantov, popri Michaelovi Porterovi, Tomovi Petersovi a Edwardovi de Bonovi. V roku 1994 bola jeho kniha Riding the Waves of Culture ocenená ako "Kniha roka" organizáciou Order of Experts and Consultants on Organization (OOA) a Holandskou organizáciou manažmentu. Fons Trompenaars bol v roku 2011 zaradený do skupiny Thinkers50, ako jeden z najvplyvnejších žijúcich mysliteľov.
Témy prednášok:
Fúzie a akvizície
Globálna integrácia
Korporátna identita
Rôznorodosť
Leadership
Kultúrne povedomie
Manažment kultúr
Harmonizácia kultúrnych rozdielov za účelom konkurenčnej výhody