Jonathan Salem Baskin
Jonathan Baskin je vlastníkom značky „brand is behavior" (teda „značka je spôsob správania sa“) a jedným z najvýraznejších zástancov trendu aktívneho prístupu spotrebiteľov. Jeho skúsenosti s technológiami úzko súvisia s vývojom sociálnych technológií.
Baskin sa stal súčasťou sveta interaktívnych online hier už v raných 70. rokoch, keď hral hru „Empire" na Illinoiskej univerzite na priekopníckom systéme PLATO. Bol jedným z prvých užívateľov systému WELL z dielne Whole Earth (jedna z prvých online komunít vôbec) a CompuServe - prvej komerčnej online služby. Koncom 90. rokov viedol testovací dizajnový tím pre konzultačnú firmu, zaoberajúcu sa integráciou systémov, popritom začal písať o značkách a technológiách pre periodikum InformationWeek (v rokoch 2009 a 2010 sa tu jeho rubrika objavovala dvakrát týždenne).
Po pôsobení vo vrcholových riadiacich funkciách v spoločnostiach ako Nissan North America, Limited Brands, či Blockbuster, sa stal Jonathan Baskin skúseným marketérom. Viedol tím pre styk s verejnosťou pri uvedení prvého iMacu od Apple na trh, zúčastnil sa na týždennom marketingovom stretnutí pre vrcholových manažérov, ktorý viedol samotný Steve Jobs. Baskin má okrem toho nemalé skúsenosti s agentúrami, keďže svoju kariéru začal v Grey Advertising, v pobočkách v New Yorku a Los Angeles (zároveň sa stal najmladším viceprezidentom v histórii tejto spoločnosti), pracoval pre Edelman Worldwide v Texase a Kalifornii, viedol podnikateľský rozvoj klientov pre Zyman Marketing (Sergio Zyman sa stal známym najmä vďaka svojej práci pre Coca Colu). Posledných desať rokov riadi Baskin svoju vlastnú konzultačnú firmu a spolupracuje s významnými agentúrami a klientmi po celom svete, na štyroch kontinentoch.
Jonathan je okrem toho aj plodným autorom. V roku 2008 si svojou prvou knihou, „Branding Only Works On Cattle", vyslúžil od Publisher's Weekly označenie „rozmarný obrazoborec", The Economist ho zasa nazval „buričom davov". V roku 2009 vydal svoju druhú knihu "Bright Lights & Dim Bulbs", zostavenú z jeho najlepších esejí toho roku. Jeho najnovšie dielo „Histories of Social Media" vydala v januári 2011 organizácia „Society for New Communications Research", kde pôsobí ako vedecký výskumník.
Pravidelne prispieva do stĺpčeka o manažovaní v biznise pre Advertising Age (od roku 2008) a jeho cenami ovenčený blog „Dim Bulb" je od roku 2007 považovaný za povinú literatúru pre vedúcich marketérov po celom svete. Taktiež píše pre Fast Company a iMedia Connection a je v dozornej rade pre Social Media Today – jednej z najvplyvnejších amerických webstránok a komunít v oblasti marketingu v sociálnych médiách.
Témy prednášok:
Konkurenčná výhoda pravdy - Upevňovanie autority, dôveryhodnosti a relevancie značiek
Nové médiá, rovnaké vzorce správania - Ako správne využívať sociálne médiá