Marcus Buckingham
Ako sa dajú na pracovisku využiť silné stránky každého človeka na svete, kde hrajú efektívnosť a komepetncie najdôležitejšiu úlohu? Marcus Buckingham zasvätil svoju kariéru skúmaniu tejto komplexnej otázky.
S využitím svojich takmer dvadsaťročných skúseností na pozícii vedúceho výskumníka pre Gallup Organization sa Marcus Buckingham snaží spochybniť vžité predsudky o úspechu, aby sa dostal k jadru toho, čo tvorí úspech.
Svoje vzdelanie ukončil na Cambridge University v roku 1987 titulom master v spoločenských a politických vedách. V The New York Times, Fortune, Fast Company, Harvard Business Review, USA Today a The Wall Street Journal vyšli o ňom články ako o autorovi, nezávislom poradcovi a rečníkovi. Taktiež sa objavil v mnohých televíznych reláciách, ako napríklad „The Today Show" a „The Oprah Winfrey Show". Marcus Buckingham je autorom množstva bestsellerov, napríklad: First, Break All the Rules (v spolupráci s Curtom Coffmanom); Now, Discover Your Strengths (v spolupráci s Donaldom O. Cliftonom); The One Thing You Need to Know (česky: To nejdůležitější, co musíte vědět, Ekopress 2009); Go Put Your Strengths To Work a The Truth About You. Vo svojej najnovšej knihe, Find Your Strongest Life, sa venuje štúdiám dokazujúcim znepokojivý trend klesajúcej spokojnosti u ženskej populácie za posledných 40 rokov a navrhuje stratégie na jeho zvrátenie.
Buckinghamova práca ponúka dôležitý pohľad na zlepšenie vlastných silných stránok, pochopenie zásadného rozdielu medzi vodcovstvom a manažmentom a pomáha dosiahnuť cieľ dlhodobej spokojnosti v práci a osobnom živote. Cieľom je priviesť firmy k väčšej úspešnosti a zlepšeniu produktivity. Toto sa dá dosiahnuť vytvorením pracovnej pozície, kde zamestnanci trávia viac než 75% svojho času využívaním svojich najsilnejších schopností a kde sa venujú svojim obľúbeným činnostiam. V podstate ide o to, aby robili to, čo ich baví. Spoločnosti, ktoré sa viac starajú o rozvíjanie silných stránok svojich zamestnancov, ako čiste o zlepšenie ich slabín, dosahujú dramatický nárast efektívnosti a umožňujú maximálny osobný rast. Ak takáto teória znie revolučne, je to tým, že aj je. Buckingham ju volá „strengths revolution" a v roku 2005 založil The Marcus Buckingham Company (TMBC), aby inicioval celosvetovú debatu, ako ľudí primäť sústrediť sa práve na svoje silné stránky. Spoločnosti ako Toyota, Coca-Cola, Master Foods, Wells Fargo, Microsoft a Disney profitovali z jeho konceptu „strength revolution" a považujú ho za vizionára.
Jeho publikum tvorí viac než 250 000 ľudí ročne, na celom svete. Prezentuje „strengths revolution" ako cestu k osobným úspechom a prehliadaný kľúč ku efektívnosti, kompetentnosti a vysokej výkonnosti, ktorý firmy neustále hľadajú. Spochybňuje konvenčné myslenie a poukazuje na súvislosť medzi zapojenými zamestnancami a základmi podnikania, ako napríklad obratom, spokojnosťou klientov, ziskom a produktivitou.
Témy prednášok:
Zistite, kde sú vaše výhody: Excelujte vpráci
Čím sa líši prístup najlepších svetových manažérov
Výkonnosť cez silné stránky
Rozdiel medzi výborným manažovaním a výborným vedením