Peter Littmann
Marketingový poradca, podnikateľ. Dr. Peter Littmann je predseda predstavenstva a generálny riaditeľ spoločnosti Brandinsider GmbH, strategickej firmy zaoberajúcej sa brand-consultingom (poradenstvo v oblasti značiek) v Nemecku.
Littmann bol v rokoch 1997 až 1999 predsedom predstavenstva a generálnym riaditeľom spoločnosti Wünsche AG, ktorá v tom čase združovala značky ako Joop! a Cinque. Od roku 1993 do roku 1997 bol predsedom predstavenstva a generálnym riaditeľom spoločnosti Hugo Boss AG, globálnej dizajnérskej spoločnosti zameriavajúcej sa na pánsku módu. Na celom svete ho ľudia poznajú ako "BOSSA" značky Hugo Boss. Ihneď po príchode do tejto funkcie prestaval firemnú stratégiu a obnovil pôvodné nastavenie cieľového trhu. Jeho kombinácia profesionálneho manažéra, podnikateľa a kreatívneho človeka, priniesla spoločnosti Hugo Boss navýšenie predaja o 11% iba v priebehu dvoch rokov, tržby v USA narástli až o 16%.
Je jedným z vedúcich nemeckých špecialistov v oblasti marketingu a značiek. Narodil sa v Prahe v rodine právnika, študoval v Bratislave a v roku 1968 emigroval do nemeckého Kolína. Vyštudoval tam filozofiu a ekonómiu.
Začínal ako nosič káblov v televízii, neskôr pracoval 12 rokov pre firmu Vorwerk & Co., zastávajúc rôzne pozície, vrátane člena výkonnej rady, hlavného partnera a prezidenta. Od roku 1978 do roku 1981 bol výkonným riaditeľom spoločnosti Rosenthal AG, najlepšieho nemeckého výrobcu porcelánu. Predtým pôsobil ako prezident divízie kobercov v Girmes Ltd.
Dnes stojí na čele svojej poradenskej firmy Brandinsider, medzi jeho klientov patria BMW, Porsche či Axel Springer. Prednáša ako profesor na Univerzite Witten/Herdecke v Nemecku. Je honorárnym konzulom Slovenska v Hamburgu, kde aj žije. Má tri dcéry.
Dr. Littmann ako vrcholový rečník ponúka obecenstvu fascinujúci náhľad na to, čo znamená byť globálnym brand lídrom. Veľmi podrobne a pútavo dokáže hovoriť o trhových príležitostiach, o tom ako inovácie a kreativita môžu viesť k rozoznávaniu značky a ako faktory životného štýlu celosvetovo ovplyvňujú vnímanie značky. Obsahovo vysoko inovatívne a pútavé prezentácie Dr. Littmanna jasne ukazujú publiku ako prepojiť stratégiu s inováciami, aby bolo možné vytvoriť vzorec nevyhnutný k celosvetovému rozvoju trhov. Dr. Littmann, medzinárodne uznávaný manažér, prednáša v slovenskom, anglickom a v nemeckom jazyku.
Témy prednášok:
Marketing, rozvoj trhov, branding
Internet, e-commerce (internetové obchodovanie)
Životný štýl, kultúra a dizajn ako marketingové faktory
Inovácie a kreativita
Peter Littmann: Slovensko má obrovskú šancu
Marketingový poradca Peter Littmann: Už nestačí byť najlacnejší
Bratislavčan Peter Littmann: Recept na úspech
Slovák stojí za vznikom jednej z najznámejších značiek sveta